L'Ajuntament de Sant Climent recull el Segell Infoparticipa amb una puntuació del 100%

Dimarts, 22 de setembre de 2020 a les 00:00

Sant Climent de Llobregat reb la màxima puntuació per la qualitat i la transparència de la informació publicada al la seva web

L'Ajuntament de Sant Climent de Llobregat ha rebut de nou el Segell Infoparticipa amb una puntuació de el 100% en els indicadors de transparència de la informació publicada a la seva pàgina web www.santclimentdellobregat.cat. Es tracta de la setena edició d'un guardó atorgat pel nou grup de recerca Comunicació Sonora, Estratègica i Transparència (ComSET) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) com a reconeixement a les bones pràctiques que es posen de manifest en les webs de les administracions públiques locals de Catalunya: Ajuntaments, Consells Comarcals i Diputacions.

L’Alcalde de Sant Climent, Isidre Sierra Fusté, ha recollit el “Segell Infoparticipa 2019” en el transcurs d’una cerimònia celebrada a la Sala d'Actes de Rectorat de la UAB. Un acte que, amb motiu de la crisi sanitària de la COVID-19, ha restringit la presencialitat als ajuntaments que han assolit el 100% dels indicadors, als cinc guardonats amb el Premi extraordinari, així com a les diputacions i els consells comarcals reconeguts.

L'últim informe s'ha elaborat amb dades corresponents a l'any 2019. Per avaluar la qualitat i transparència de la informació publicada es tenen en compte 48 indicadors, basats en la Llei de Transparència del 2013, especialmente a l’article 6 i s’otorga als aspectes qualitatius on la informació ha de ser "veraç i objectiva, perquè les persones puguin conèixer l'actuació"; ha de difondre "de manera constant i s'actualitzarà de forma permanent, amb la indicació expressa de la data en què s'ha actualitat per última vegada i, si és possible, de la data en què s'ha de tornar a actualitzar", i s'ha d'organitzar "de manera que sigui fàcilment accessible i comprensible per a les persones i que faciliti una consulta àgil i ràpida".

La valoració obtinguda fa que la pàgina web municipal sigui mereixedora del Segell Infoparticipa a la qualitat i a la transparència de la comunicació pública local, que és el màxim reconeixement que atorga l'organisme universitari per haver millorat la informació publicada al web institucional. En concret, s'avalua la informació que es publica a les pàgines webs dels ajuntaments catalans, consells comarcals i diputacions a través d'una bateria de 48 preguntes per conèixer si ofereixen informació en relació a quatre categories: Els que són els representants polítics, com gestionen els recursos col·lectius, com informen sobre la gestió i quines eines ofereixen per a la participació ciutadana.

És per això, que només es validen els indicadors si la informació està totalment actualitzada, és vigent i té un fàcil accés, el que significa que l'espai on apareix estigui ben nomenat i redirigit correctament.

Seguint aquests paràmetres, en l'edició de 2019 s'han reconegut 122 administracions públiques. D'aquestes, 113 són ajuntaments (quinze més que l'any passat), dels quals 36, entre ells Sant Climent de Llobregat, han obtingut un 100% dels indicadors positius. També s'han distingit 6 consells comarcals, un d'ells el Consell Comarcal del Baix Llobregat. A més, 3 diputacions també han rebut el segell, entre elles la Diputació de Barcelona.

També, L'equip del ComSET ha destacat el fet que un 29% d'ajuntaments distingits estan presidits per una alcaldessa, un percentatge més gran que el del total de municipis de Catalunya amb dones al capdavant (23%), les alcaldesses, per tant, obtenen proporcionalment millors resultats de transparència.

A més, s'ha atorgat per primera vegada un premi extraordinari que reconeix la qualitat i l'eficàcia comunicativa de quatre ajuntaments (Centelles, Viladecavalls, l'Aldea i Llagostera) i el rendiment de comptes sostingut de l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet.

Darrera actualització: 26.04.2023 | 13:48